خانه های لاکچری

مثبت باشیم :)

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹ ب.ظ | sogol ra | ۰ نظر

اندیشه مثبت برای سطوح مفید است. (اکثر ما ترجیح می دهیم مثبت باشد نه منفی.) اما "تفکر مثبت" یک اصطلاح نرم و کرکی است که به راحتی رد می شود. در دنیای واقعی، به ندرت وزن مشابه کلمات مانند "اخلاق کار" یا "پایداری" را در بر می گیرد.

اما این دیدگاه ها ممکن است تغییر کند.

تحقیقات شروع به نشان می دهد که تفکر مثبت در مورد خیلی بیشتر از خوشحالی یا نمایش نگرشی خوش بینانه است. افکار مثبت می توانند در زندگی شما ارزش واقعی ایجاد کنند و به شما در ایجاد مهارت هایی که بسیار طولانی تر از یک لبخند هستند، بسازید.

تأثیر تفکر مثبت بر کار شما، سلامتی و زندگی شما توسط افرادی که بسیار هوشمندتر از من هستند مطالعه می شود. یکی از این افراد باربارا فردریککسون است.

فردریککسون یک محقق روانشناسی مثبت در دانشگاه کارولینای شمالی است و مقاله ای برجسته ای ارائه می دهد که بینش های شگفت آور درباره تفکر مثبت و تاثیر آن بر مهارت های شما را ارائه می دهد. کار او یکی از ارجاعات و نقل قولها در زمینه او است و در زندگی روزمره شگفتانگیز است.

بیایید درباره کشف فردریکسون صحبت کنیم و آنچه را که برای شما اهمیت دارد ...

افکار منفی به مغز شما

برای یک لحظه با من بازی کنید

بیایید بگوییم که شما از طریق جنگل می روید و ناگهان گام های ببر را بر روی مسیر پیش رو از شما می گذارید. هنگامی که این اتفاق می افتد، مغز شما عواقب منفی را ثبت می کند - در این مورد، ترس.

محققان به مدت طولانی شناخته شده است که احساسات منفی مغز شما را برای انجام یک اقدام خاص برنامه ریزی می کنند. برای مثال، هنگامی که این ببر از مسیر شما عبور می کند، شما اجرا می کنید. بقیه جهان مهم نیست. شما به طور کامل بر روی ببر تمرکز می کنید، ترس آن ایجاد می شود، و چگونه می توانید از آن دور شوید.

به عبارت دیگر، احساسات منفی ذهن شما را محدود می کنند و افکار شما را تمرکز می کنند. در همان لحظه ممکن است گزینه صعود به یک درخت، برگ برداشتن یا گرفتن یک چوب را داشته باشید، اما مغز شما همه این گزینه ها را نادیده می گیرد، زیرا وقتی یک ببر در مقابل شما ایستاده است، بی اهمیت است.

این یک غرور مفید است اگر شما در حال تلاش برای نجات جان و اندام خود هستید، اما در جامعه مدرن ما نباید نگران باشید که در بیرجند در بیابان بمانید. مشکل این است که مغز شما هنوز هم برنامه ریزی شده است تا به احساسات منفی به همان شیوه پاسخ دهد - با خاموش کردن جهان خارج و محدود کردن گزینه هایی که در اطراف شما می بینید.


به عنوان مثال، هنگامی که شما در حال مبارزه با کسی هستید، خشم و احساسات شما ممکن است شما را به نقطه ای برساند که شما نمی توانید در مورد هر چیز دیگری فکر کنید. یا هنگامی که شما در مورد همه چیزهایی که امروز باید انجام دهید تاکید داشته باشید، ممکن است دشوار باشد که هر چیزی را شروع کنید، زیرا شما تا چه مدت لیست کاری خود را فلج کرده اید. یا اگر احساس بدی در مورد ورزش نکردن یا خوردن سالم داشته باشید، همه چیزهایی که در مورد این موضوع فکر می کنید این است که چگونه اراده ای اندک، چقدر تنبل و انگیزه ندارید.


در هر مورد، مغز شما از دنیای بیرون بسته می شود و بر احساسات منفی ترس، خشم و استرس متمرکز است - همانطور که با ببر انجام می شود. احساسات منفی مانع از دیدن مغز شما از گزینه های دیگر و انتخاب هایی که شما را محاصره می کنند. این غریزه بقا شما است.


حالا، بگذارید این را با احساسات مثبت شما در مغز مقایسه کنیم. این جایی است که باربارا فردریککسون به داستان می رود.


افکار مثبت به مغز شما

فردریککسون تأثیرات مثبت احساسات مغز را با تنظیم یک آزمایش کوچک آزمایش کرد. در طی این آزمایش، او موضوع پژوهش را به 5 گروه تقسیم کرد و هر گروه کلیپ های مختلف فیلم را نشان داد.


دو گروه اول کلیپ هایی را نشان دادند که باعث ایجاد احساسات مثبت شدند. گروه 1 تصاویری را دیدند که احساسات شادی را ایجاد کردند. گروه 2 تصاویری را دیدند که احساسات محبت را ایجاد کردند.

گروه 3 گروه کنترل بود. آنها تصویرهایی را که خنثی بودند و هیچ احساس قابل توجهی نداشتند دیدند

در دو گروه گذشته کلیپ هایی ایجاد شده اند که احساسات منفی ایجاد می کنند. گروه 4 تصاویری را دیدند که باعث احساس ترس شد. گروه 5 تصاویری را دیدند که حس خشم را ایجاد کردند.

پس از آن، هر یک از شرکت کنندگان خواسته شد که خود را در موقعیتی قرار دهند که احساسات مشابهی بوجود می آیند و آنچه را که انجام می دهند، بنویسند. هر شرکت کننده یک تکه کاغذ با 20 خط خالی را که با عبارت «من دوست دارم ...» شروع کردم،

شرکت کنندگان که تصاویری از ترس و خشم را دیدند، کمترین پاسخ را ثبت کردند. در همین حال، شرکت کنندگان که تصاویری از شادی و رضایت را دیدند، تعداد قابل توجهی از اقداماتی را که حتی اگر در مقایسه با گروه خنثی انجام شود، به طور قابل توجهی نوشتند.

به عبارت دیگر، هنگامی که شما احساسات مثبت مانند شادی، محبت و عشق را تجربه می کنید، فرصت بیشتری در زندگی خود خواهید یافت. این یافته ها در میان اولین کسانی بود که اثبات کرد که احساسات مثبت حسن داشتن به شما را افزایش می دهد و ذهن شما را به گزینه های بیشتر باز می کند.

اما این فقط آغاز ماجرا بود. تأثیر واقعا جالب تفکر مثبت بعدا اتفاق می افتد ...

  • sogol ra

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی