خانه های لاکچری

تمرین های مدیتیشن

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳ ق.ظ | sogol ra | ۰ نظر

انواع روش های مدیتیشن

هفت مثال زیر بعضی از روش های شناخته شده برای تفکر است:

1. محبت مهربانی مهربانی

مرد جوان مدیتیشن

با انواع مختلف مدیتیشن برای امتحان، باید یکی باشد که متناسب با بیشتر افراد باشد.

مدیتیشن محبت مهربانی نیز به عنوان متتا مدیتیشن شناخته می شود. هدف آن این است که یک نگرش عشق و مهربانی نسبت به همه چیز، حتی دشمنان و منابع استرس شخص را پرورش دهید.

در حالی که عمیق تنفس، تمرینکنندگان ذهن خود را برای دریافت مهربانی دوستانه باز می کنند. سپس پیام هایی از مهربانی دوستانه به جهان، افراد خاص و یا عزیزانشان ارسال می کنند.

در اکثر اشکال این مدیتیشن، کلید این است که پیام را چند بار تکرار کنید، تا زمانی که تمرینکننده نگرش مهربانی را دوست داشته باشد.

مدیتیشن محبت مهربانی به منظور ترویج احساسات محبت و عشق، برای همگان و دیگران طراحی شده است.

این می تواند کمک به کسانی که تحت تاثیر:

خشم

نا امیدی

خشم

درگیری بین فردی

این نوع مراقبه ممکن است احساسات مثبت را افزایش دهد و به کاهش افسردگی، اضطراب و استرس پس از سانحه یا PTSD مرتبط است.

2. اسکن بدن یا آرامش پیشرونده

آرامش پیشرفته، گاهی به نام مراقبت از بدن اسکن شده، مراقبه است که افراد را تشویق می کند بدنهای خود را برای مناطق تنشی اسکن کند. هدف این است که تنش را تذکر دهیم و اجازه دهیم آزاد شود.

در یک جلسه آرامش پیشرو، تمرینکنندگان در یک قسمت از بدن خود، معمولا پای خود را شروع می کنند و از طریق کل کار می کنند.

بعضی از فرم های آرامش پیشرو نیاز به افراد دارند و سپس ماهیچه ها را آرام می کنند. دیگران یک فرد را تشویق می کنند تا یک موج را به تصویر بکشند و موجب بروز تنش می شوند.

استراحت پیشرفته می تواند به ترویج احساسات عمومی و آرامش کمک کند. همچنین ممکن است با درد مزمن کمک کند. از آنجا که به آرامی و به طور پیوسته بدن را شل می کند، برخی از این نوع مراقبه برای کمک به آنها در خواب استفاده می کنند.

Image result for meditation practices

3. مدیتیشن ذهنیت

ذهنیت نوعی مدیتیشن است که از تمرینکنندگان می خواهد در لحظه آگاه و در حال حاضر باقی بماند.

آگاهی از محیط اطراف فرد به جای اینکه در گذشته زندگی کند یا در آینده هراس داشته باشد، توجه به آگاهی را تشویق می کند. مهم این است فقدان قضاوت. بنابراین، به جای اینکه منعکس کننده ناراحتی صبر طولانی باشد، تمرینکننده به سادگی انتظار صبر را بدون قضاوت نادیده می گیرد.

مراقبه ذهنیت چیزی است که مردم می توانند تقریبا در هر نقطه انجام دهند. برای مثال، در حالی که انتظار می رود در فروشگاه مواد غذایی، به عنوان مثال، یک فرد ممکن است به آرامی متوجه محیط اطراف خود، از جمله مناظر، صداها و بویای آنها شود.

یک نوع ذهنیت در اغلب انواع مراقبه درگیر است. آگاهی از تنفس تمرینکنندگان را تشویق می کند تا از تنفس خود آگاهی داشته باشند، در حالی که آرامش پیشرونده، توجه به مناطق تنش در بدن را جلب می کند.

از آنجا که ذهنیت موضوعی است که برای بسیاری از اشکال مدیتیشن مشترک است، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

تحقیقات نشان داده است که ذهنیت می تواند:

کاهش تأخیر در احساسات منفی

بهبود تمرکز

بهبود حافظه

واکنشهای عاطفی تکان دهنده، کاهش می دهد

بهبود رضایتمندی رابطه

بعضی از شواهد نشان می دهد که ذهنیت ممکن است سلامت را بهبود بخشد. به عنوان مثال، مطالعهی مردان آمریکایی آفریقایی-آمریکایی مبتلا به بیماری مزمن کلیه نشان داد که تمرکز ذهنی میتواند فشار خون را کاهش دهد.

4. مراقبه تنفس

آگاهی از نفس نوعی مراقبه ذهنی است که تنفس ذهنی را تشویق می کند.

تمرینکنندگان به آرامی و عمیق نفس می کشند، نفس های خود را شمارش می کنند و یا با تمرکز بر تنفس خود تمرکز می کنند. هدف این است که تنها بر تنفس تمرکز کرده و افکار دیگری را که به ذهن وارد می شوند نادیده بگیریم.

آگاهی از تنفس به عنوان یک نوع مدیتیشن ذهن، بسیاری از مزایای مشابه با ذهنیت را ارائه می دهد. اینها شامل کاهش اضطراب، تمرکز بهبود یافته و انعطاف پذیری بیشتر عاطفی است.

5. یوگا کندالینی

یوگا کندالینی یک شکل جسمانی فعال مدیتیشن است که حرکات را با تنفس عمیق و مادری ترکیب می کند. مردم معمولا از یک معلم یاد می گیرند یا یک کلاس می آموزند. با این حال، کسی می تواند در منزل و مونتراس یاد بگیرد.

یوگا کاندالینی مشابه یوگا با سایر انواع یوگا می تواند قدرت فیزیکی و کاهش درد را بهبود بخشد. همچنین ممکن است باعث کاهش اضطراب و افسردگی شود.

به عنوان مثال، مطالعه سال 2008 از جانبازان مبتلا به کمردرد مزمن، یوگا کاهش درد، افزایش انرژی و بهبود کلی سلامت روان را نشان داد.

6. ذهن ذن

ذن مدیتیشن، گاه به نام زازن، نوعی مدیتیشن است که میتواند بخشی از عملیات بودایی باشد. بسیاری از تمرینکنندگان ذن تحت یک معلم مطالعه میکنند، زیرا این نوع مراقبه شامل مراحل و موقعیت خاصی است.

هدف این است که موقعیت راحت پیدا کنید، تمرکز بر تنفس داشته باشید و ذهنیت خود را بدون قضاوت در ذهن داشته باشید.

باز هم این نوع از مراقبه شبیه مراقبه ذهن است اما نیاز به نظم و تمرین بیشتر دارد. ممکن است مردم آن را ترجیح دهند در صورتی که به دنبال آرامش و مسیر روحانی جدید باشند.

7. مدیتیشن انتقادی

مدیتیشن متعالی یک شکل معنوی مدیتیشن است که در آن تمرینکنندگان ساکن نشسته و به آرامی نفس می کشند. هدف این است که بفهمید

  • sogol ra

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی